söndag 14 mars 2010

Klipp dig och skaffa ett jobb?

Imorgon ska jag klippa håret. Det var ett halvår sen senast det hände och jag vet inte riktigt vad jag ska göra med det. Långt eller kort? Angående de två valmöjligheterna hade jag en väldigt kort, men ändå klargörande, diskussion med mor och far tidigare idag.

Mor: "Du ska väl inte klippa av det, Elias?"
Jag: "Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra med det. Tänkte rådfråga frisören lite imorgon"
Far: "Det är inte fel med lite kortare hår, Elias. Tänk på att du förmodligen kommer gå på en del anställningsintervjuer snart!"

När far yppade det, då kändes det nästan som om en gammal dröm gick i uppfyllelse.

2 kommentarer:

  1. Om du klipper det kort så blir jag vansinnig. Det är snart maj, ha det i åtanke!

    SvaraRadera
  2. Som du redan vet klippte jag inte av särskilt mycket, Mickiz. I maj lär håret mitt vara i sitt esse!

    SvaraRadera