torsdag 4 mars 2010

Andra bloggsidor

Som första inlägg i mars månad tänkte jag motivera varför jag länkar de bloggar jag länkar till här på sidan. Detta är om jag har förstått allting rätt någonting många stora bloggare ägnar sig åt, så jag tänkte inte vara sämre jag. I bokstavsordning:

ahlen den riktige
Skrivs av min bloggkumpan Ahlen och är förmodligen den blogg som är mest lik min egen. Oerhört välskriven, lockar ofta till skratt och med nödvändiga förtydliganden i högerspalten.

alges virtuella galleria
Purfärsk konstblogg där min vän Alge publicerar sina kulturella alster. Alsterna skulle kunna beskrivas lite som mucklornas värld i trippformat, vilket bara det är skäl nog att ämna en visit.

ljuva ungdom
Glest uppdaterad blogg med potential att bli något bra. Bloggerska är min patriarkathatande klasskamrat Louise. Förhoppningsvis börjar hon producera fler inlägg snart, annars finns risken att hon faller bort från listan, och det tror jag varken hon själv eller någon annan vill.

ohhboy
Drivs av Lilltane, vilket jag föredrar att kalla henne, även om smeknamnet inte ger så mycket sken av vad som finns på bloggen. Istället borde hon ha ett smeknamn som för tankarna till drömmar, fragment och andra fina ord (bilder också för den delen), men något sådant känner jag ännu inte till.

sannahelgalen
En blogg som handlar om något mycket viktigt här i världen: roliga saker. Nästan lite antitesen till pretentiös och man blir alltid på gott humör efter ett besök. Uppdateras av Sanna, som även hon är rolig.

spokpandabarnet
Man kan inte, som jag gjorde om ovanstående, säga att den här bloggen är antitesen till pretentiös. Det betyder dock inte att den inte borde läsas: Malin skriver väldigt bra, om än ofta korta, inlägg om lättsamma saker som döden och sömn. (Kanske borde jag egentligen länka hennes bakblogg, men jag väljer att inte göra det eftersom jag då skulle klicka mig in där alltför ofta, med följden att sötsuget varje gång skulle övermanna mig)

Så. Det var alla. That's it.

Kanske har någon också lagt märke till att jag nyligen tagit bort en del bloggar från listan. Varför jag har gjort så är för att jag endast vill ha med något sånär aktiva bloggar, vilket jag löste genom att helt enkelt ta bort de som inte har uppdaterats i år.

3 kommentarer:

  1. Jag har egentligen övergivit min blogg (och gjort en ny, men den är ännu hemlig)... ha. Återkommer i frågan.

    SvaraRadera
  2. jag tycker sannas blogg verkar bäst :o

    SvaraRadera
  3. Ja, den har ju inte varit särskilt aktiv på sista tiden om man säger så. Väntar med spänning på den nya! Och Sannas blogg är helfestlig, anonym :)

    SvaraRadera