tisdag 23 juni 2009

Vad ett uteblivet "nej" kan leda till

Det var meningen att jag här skulle skriva ett långt och förhoppningsvis intressant och underhållande inlägg, men så blev inte fallet. Att det längre inlägget uteblev skyller jag på ett antal kamrater som tog sig friheten att beträda det, om man räknar bort mig, Bergstrandsfria huset. Jag ville egentligen inte riktigt ha dem här, men hjärtat mitt var alldeles för rött för att neka dem inträde. I vilket fall som helst så kan jag konstatera att under denna afton har följande stordåd åstadkommits av mina kommande festivalkompanjoner:

-De har fimpat cigaretter på min balkong.
-De har hoppat i min säng.
-De har ätit av min mat.
-De har ritat i mitt skrivblock.
-De har ridit på varandras ryggar.
-De har skräpat ner.
-De har sett Sverker Olofsson sverka.

Allting utan direkt tillstånd, kanske jag bör tillägga. Måhända är det ganska bagatellartade företeelser, men det är ändå en smula jobbigt att ha en skock människor som redan tror sig vara på festival hemma hos sig. För festival, det bär det nämligen av på imorgon. Peace & Love i Borlänge närmare bestämt. Förhoppningsvis kan jag släppa loss lite bättre där än ikväll.

Tills dess att jag kommer hem från den tillställningen önskar jag alla människor frid och fröjd.

3 kommentarer:

  1. <33, Elias. Vet att du gillade det!

    Högaktningsfullt,
    Michaela

    SvaraRadera
  2. Jag gillade det lika lite som att mitt och spikens tält rasade sönder sista natten.

    SvaraRadera
  3. Fast, nu ljög du ju.

    SvaraRadera