måndag 15 juni 2009

En ankjävels lite småtaffliga första vingslag

Helt ovetandes om hur detta inlägg kommer att se ut i tryck, om man kan uttrycka sig på så vis på internet, tar jag mig friheten att skriva det. En väldigt enkel layout, det är alltjämt vad jag förväntar mig. Ingen underlig header, inga intetsägande etiketter och framförallt ingen pengastapel med texten "Denna blogg är värd 4336 kr" jämte inläggskolumnen. Minimalistiskt blir det, i alla fall nu till en början. När inspirationen i framtiden kommer att tryta vad gäller skrivandet kommer sådana onödigheter emellertid med säkerhet att dyka upp. Fram tills dess kan jag dock med stolthet presentera min nya bloggsida, ankjävel!

Ankjävel blev alltså namnet, "ankjavel" på e-språk. "ankjavel.blogspot.com" närmare bestämt. Huruvida det namnet är bättre än "Kung Göstas skriverier" vet jag inte, men det luktar inte lika mycket Herman Lindqvist i alla fall. Ankjävel känns friskare, ty jag är en frisk ungdom, inte en flera hundra år gammal landsfader. För att undvika framtida ångestattacker över mitt bloggnamn har jag dessutom valt att låta det stanna i adressen, och där enbart. Till bloggens rubrik har jag istället valt att använda "Inre och yttre eskapader". Eskapader, som är synonymt med äventyr, är nämligen precis vad livet är fyllt av. Inre och yttre sådana. Eskapader, mina egna och andras, är därför vad jag, Stig Elias, kommer att skriva om i denna blogg.

Väl mött, kära läsare.

Följ min blogg med bloglovin (lite reklam sådär)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar